2013年1月7日月曜日

Happy New Year!



皆さんどんなクリスマスとお正月を過ごされましたか?
私はクリスマスに自宅でホームパーティー、お正月はタンパの南に位置するプンタゴルダで新年を迎え、初日の出を見て、平和と家族の健康を祈り、家に戻った後はおせちにお雑煮をいただきました。

How was your holiday season?
We did a Christmas party at home. We went to Punta Gorda for the New year's cerebration and we saw a beautiful New Year 1st Sunrise. We prayed for Peace and our family's health. Then we came back home and ate Japanese New Year's food.(It's called 'Osechi' in Japan.)

おせち、今年はほとんどの食材を近所のアジア食料品のお店で仕入れたので、料理の材料があまり揃わず...でしたが、なんとなく見た目はおせち風になったかな〜?
実家でもらったお餅で作ったお雑煮が何よりのごちそうでした。

For this Osechi, I couldn't get enough supplies from the Oriental market near my house. But It looks like a Osechi, doesn't it?
My most favorite food was 'Ozouni'.(Soup with Rice cakes)


















こちら、車で5分の距離にあるレタスレイクパーク。
野生のワニに、キツツキなど沢山の野鳥に自然な環境で会えて大満足。
(facebookの方に沢山写真を載せたのでよかったら覗いて見てみてくださいね)
しかし、ここの湖と川、私たちの住むアパートの隣を流れるヒルズボローリバーに繋がっているのです=アパート敷地内で野生のワニに遭遇するかも???
これぞフロリダです....。

This is Lettuce Lake Park. It is located 5 minutes from our place.
We saw some wild gators and lots of different birds all in their natural environment.
(I put some photos on Facebook.)
The Lake and the River are conected near our apartment.
It means that maybe we can see wild gators around our house ....
It scares me a little bit :(
Well.... This is Florida. I get it!
















皆さんにとって平和で素晴しい一年になりますよう。
私もワニに噛まれず、平和に音楽に精進できる一年でありますよう.....。

I wish everybody a peaceful and wonderful year.
I hope I have a safe year and won't get bitten by an alligator....and I can continue my musical life here safely :)